Lufthansa 5. jūlijā centās pārliecināt investorus par ITA Airways finansiālo stāvokli pēc tam, kad Vācijas uzņēmums saņēma ES apstiprinājumu iegādāties 41 % Itālijas aviokompānijas.
ITA Airways sāka lidojumus 2021. gadā un kopš tā laika centās atbrīvoties no sava priekšgājēja – Alitalia – problemātiskā mantojuma, kas pēdējo 14 gadu laikā iztērēja aptuveni 10 miljardus eiro no valsts līdzekļiem.
Valdība atzina, ka ITA Airways, kas ir Alitalia jaunā konfigurācija, ir nepieciešams spēcīgs īpašnieks, lai izdzīvotu.
Darījuma ietvaros Lufthansa dos sev divus gadus laika, lai novērtētu ITA finansiālo stāvokli, un tikai pēc tam uzsāks pilnīgu pārņemšanu, izmantojot līdzīgu stratēģiju kā Swiss Airlines un Brussels Airlines pārņemšanas gadījumā.
“Mums ir jāīsteno darījums tikai tad, ja tas ir ekonomiski dzīvotspējīgs, lai gan jūs varat dzirdēt manu un visas grupas optimismu, ka tas tā arī notiks,” konferences zvanā investoriem un analītiķiem sacīja izpilddirektors Karstens Spors.
Vācijas aviokompāniju grupai bija nepieciešams vairāk nekā gads, lai iegūtu Eiropas Komisijas apstiprinājumu Itālijas pārvadātāja akciju iegādei, galu galā piekrītot vairākām koncesijām, kuru detaļas vēl tiek precizētas.
Spors sacīja, ka, ņemot vērā Romas Fjumičīno lidostas efektivitāti, viņš sagaida, ka ITA uzņēmējdarbības izmaksas turpinās uzlaboties, un ka aviosabiedrības līzinga parāds nerada lielas bažas.
4.jūlijā Spors Itālijas plašsaziņas līdzekļiem sacīja, ka Lufthansa varētu iegūt 90 % ITA akciju jau nākamgad.
Lufthansa pati ir saskārusies ar finansiālām grūtībām, nesen ziņojot par negaidītu pirmā ceturkšņa peļņas mazināšanos, kas lielā mērā ir saistīts arī ar streiku izmaksām. Pandēmijas laikā tā saņēma arī finansiālu palīdzību no Vācijas valdības.
ITA Airways priekšgājējs Alitalia savulaik arī saskārās ar iespējamu pārņemšanu no daudziem pretendentiem, tostarp Air France, kas nenotika, jo pārvadātājs gadu desmitiem tika vairākkārt glābts ar Itālijas valdības atbalstu.